Ordning och reda på företaget

De flesta som driver någon form av verksamhet vet vilken fördel det är att strukturera upp och ha ordning och reda på företaget. Var sak på sin plats brukar det heta och för att underlätta så bör man skapa den ordning som passar en bäst. Man kanske har egna lösningar på att lösa kaoset som kan uppstå på ett skrivbord.

Om det är papper som regelbundet används så är det ju en fördel att veta var dessa papper finns. En pärm som märks upp vad som finns i den är att föredra. Då behöver man ju inte fundera så mycket när man är i behov av ett papper ur den pärmen. Det går utmärkt att gruppera pärmar i en viss ordning och i varje grupp så kan man ställa dessa i bokstavsordning. En del pärmar kan man ställa i en så kallas pärmsnurra på sitt skrivbord så man snabbt kommer åt dessa. Det viktiga är att man lätt har åtkomst till sina pärmar.

Det finns kontorsvaror som är mer nödvändiga än andra och det gäller att skaffa det som man verkligen har behov av. Se till att skapa en bra struktur på ditt skrivbord så du enkelt kan sitta och arbeta utan att irritera dig på onödiga saker som finns där. Det vanligaste produkterna som man har på ett skrivbord förutom dator, skärm, tangentbord och mus så kanske tidskrifts- och dokumentsamlare och post it lappar är det som man använder mest. Sedan kan det finnas personliga favoriter som man gärna har på sitt skrivbord.